Sociale Media

EEN DIGITALE WERELD

Waarom is de MIVB aanwezig op sociale media?

Onze kanalen zijn er in de eerste plaats om je te informeren over de situatie op het Brusselse openbaar vervoer, zeker in geval van onvoorziene situaties. Maar ze zijn er ook en vooral om te antwoorden op vragen en klachten, in dialoog te gaan. We kunnen je zo niet alleen concreet voorthelpen, maar je kan ook veel nuttige informatie over ons net krijgen.

Naast onze eigen medewerkers, zijn onze fans en volgers als het ware onze ogen en oren op het net. Een defecte GO-automaat, vuilnis in een station of een concrete suggestie? Laat het ons weten want alles vloeit systematisch terug naar onze medewerkers. Zij proberen zo snel mogelijk een oplossing te vinden, al is dat niet altijd mogelijk. Als het kan proberen we via onze kanalen feedback te geven over wat er precies met jouw vraag, klacht of suggestie gebeurt.

Voorts gebruiken we sociale media ook om meer achtergrond en informatie te geven over de MIVB, haar medewerkers achter en voor de schermen, geschiedenis, de context waarin we werken, etc.

Op deze pagina vind je een kort overzicht van onze voornaamste sociale mediakanalen en waar we ze voor gebruiken.