De ombudsdienst
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft een ombudsdienst ingericht voor de MIVB. De ombudsdienst, georganiseerd door de overheid, is onafhankelijk, onpartijdig en neutraal. Hij formuleert voorstellen en geeft niet-bindende adviezen aan de MIVB.
Lijst met links
Voorwaarden
Om ontvankelijk te worden geacht moet de klacht aan de volgende voorwaarden voldoen:
- De klacht heeft betrekking op feiten die gebeurd zijn minder dan 3 maanden voor ze bij de MIVB zijn aangekaart;
- De eiser heeft deze klacht bij de MIVB aangekaart ten minste 30 kalenderdagen voor deze klacht neer te leggen bij de ombudsdienst;
- De eiser legt klacht neer bij de ombudsdienst die zich bevindt op Jonkersstraat 3, 1000 Brussel (02/515.31.35) of per e-mail op ombudsman@mivb.brussels
- De eiser is een gebruiker van de diensten van de MIVB en handelt vanuit een persoonlijk belang
Informatie
De dienst onderzoekt de klacht binnen de dertig dagen na ontvangst. De informatie wordt vertrouwelijk behandeld. Een beroep doen op de ombudsdienst is gratis
De ombudsdienst is lid van POOL - Permanent Overleg Ombudslui www.ombudsman.be.
Rapport
Ieder jaar maakt de dienst een rapport op. Dit document, meegedeeld aan de Brusselse minister voor Mobiliteit, herneemt de suggesties voor verbetering van het openbaar vervoer die gebaseerd zijn op de opmerkingen van gebruikers.
Rapport 2023
Rapport van 2023
Rapport 2022
Rapport van 2022
Rapport 2021
Rapport van 2021
Rapport 2020
Vorige jaarverslagen Ombudsdienst
Rapporten voor 2020
Rapport 2019
Rapport 2018
Rapport 2017
Rapport 2016
Rapport 2015
Rapport 2014
Rapport 2013
Rapporten voor 2013
Rapporten voor 2013 zijn beschikbaar op aanvraag.